Ljubo Babić – Plakati iz fundusa Kabineta grafike HAZU
Dubrovnik – posjetite Jugoslaviju (1923. – 1929.)
litografija u boji
1110 x 760 mm
sign. nema; d. d. k.
ispod prikaza: LIT. ZAKL. TISK. NARODNIH NOVINA, ZAGREB
inv. br. 1096 – I
Razvitak turizma nakon Prvoga svjetskog rata unaprijeđen je organiziranjem društava i agencija koje su predstavljale i reklamirale različita turistička odredišta. Jedno od njih bio je i Dubrovnik, zanimljiv kulturni grad u pravome mediteranskom okružju u kojem su se na proputovanjima zaustavljali parobrodi i koji su posjećivali brojni turisti. Plakat Dubrovnik – posjetite Jugoslaviju, nastao pod okriljem Putnika – poduzeća za promet putnika i turista, jedini je poznati Babićev turistički plakat.
Podatci o vremenu njegova nastanka različiti su. Prema Renati Gotthardi-Škiljan, autorici kataloga Plakat u Hrvatskoj do 1941.[1], plakat je nastao u periodu između 1923. (kada je Putnik započeo s radom) i 1929. godine, kada Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca, koja se spominje na plakatu, mijenja naziv u Kraljevina Jugoslavija, dok ga Jelena Uskoković, autorica retrospektivne izložbe Ljube Babića (1975./76.), smješta u 1926. godinu[2] bez dodatne argumentacije. Namijenjen stranim turistima, plakat je oglašavan na francuskom, engleskom, češkom i poljskom jeziku. Glavni je motiv stilizirani panoramski pogled na gradsku vedutu Dubrovnika, promatran kroz nadsvođenu balustradu. Tekst u donjem dijelu poziva u Jugoslaviju – Kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca – označenu i na mapi koja je okružena s dva manja bloka teksta s dodatnim informacijama. Zanimljiv je Babićev izbor rakursa promatrača i pristup rješavanju komplementarne kompozicije u kojoj skladno i funkcionalno povezuje tekst i slikovni prikaz.
Podatci o vremenu njegova nastanka različiti su. Prema Renati Gotthardi-Škiljan, autorici kataloga Plakat u Hrvatskoj do 1941.[1], plakat je nastao u periodu između 1923. (kada je Putnik započeo s radom) i 1929. godine, kada Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca, koja se spominje na plakatu, mijenja naziv u Kraljevina Jugoslavija, dok ga Jelena Uskoković, autorica retrospektivne izložbe Ljube Babića (1975./76.), smješta u 1926. godinu[2] bez dodatne argumentacije. Namijenjen stranim turistima, plakat je oglašavan na francuskom, engleskom, češkom i poljskom jeziku. Glavni je motiv stilizirani panoramski pogled na gradsku vedutu Dubrovnika, promatran kroz nadsvođenu balustradu. Tekst u donjem dijelu poziva u Jugoslaviju – Kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca – označenu i na mapi koja je okružena s dva manja bloka teksta s dodatnim informacijama. Zanimljiv je Babićev izbor rakursa promatrača i pristup rješavanju komplementarne kompozicije u kojoj skladno i funkcionalno povezuje tekst i slikovni prikaz.
[1] Renata Gotthardi-Škiljan, Plakat u Hrvatskoj do 1941., katalog izložbe, Kabinet grafike Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti, Zagreb, 1975., 28.
[2] Jelena Uskoković, Ljubo Babić. Retrospektiva 1905. – 1969., katalog izložbe, Moderna galerija, Zagreb, 1975./1976., XVI, 192, 231.